Przejdź do treści

Samorząd Uczniowski

 

Samorząd Uczniowski 2017

Wybory Samorzdu Uczniowskiego 2015 

Opiekunowie Samorzdu Uczniowskiego: p. Krzysztof Rabiega, p. Malwina Banasik

 

25 lutego 2015 odbyły się wybory na przewodniczącego SU. Do wyborów zgłosiło się czworo kandydatów: Dyjak Olga, Piekarska Aleksandra, Rybicka Anna i Szymański Krystian.

Na początku spotkania została ustalona lista uczniów uprawnionych do głosowania i obecnych na wyborach. Ostatecznie było to 17 osób.

Następnie zostali przedstawieni kandydaci do SU. Każdy z kandydatów przedstawił swoją kandydaturę, pomysły oraz odpowiedział na pytania głosujących. Kandydaci występowali w porządku alfabetycznym.

Po wystąpieniach została powołana komisja wyborcza w składzie: Zdanowicz Natalia, Szczerba Anna i Maciążka Alicja. Zadaniem komisji było wydanie kart wyborczych, czuwanie nad głosowanie oraz liczenie głosów.

Opiekun SU p. Malwina Banasik przedstawiła regulamin wyborów. Po pierwszej rundzie wyłoniono dwóch kandydatów, gdyż żaden z nich nie zdobył 50% poparcia. Następnie Olga Dyjak oraz Krystian Szymański mieli 1 minutę na przekonanie do siebie głosujących. W drugiej rundzie Krystian Szymański zdobył większość głosów i tym samym został Przewodniczącym SU.

Nad przebiegiem wyborów czuwali p. Guszkowski Wojciech oraz p. Malwina Banasik.

 

 

 

Wybory Samorzdu Uczniowskiego 2014

 

 

Od 24 stycznia nasza szkoła ma nowy samorząd uczniowski. Na czwartej godzinie lekcyjnej rozpoczęła się kampania wyborcza na przewodniczącego szkoły i zmiana samorządu. W tym roku nie było tak wielu kandydatów na przewodniczącego jak w poprzednim, ale mimo to konkurencja była bardzo duża. Po zaprezentowaniu się kandydatów i przedstawieniu ich planów odbyło się burzliwe głosowanie. W wyborach wzięli udział przedstawiciele wszystkich klas gimnazjalnych, czyli samorządy klasowe. Wyniki głosowania były dosyć zróżnicowane, jednak po podliczeniu głosów wyraźnie wyłonił się lider. Nową przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego została: Alicja Maciążka z klasy 2 ag. Natomiast jej dwie konkurentki - Natalia Górecka oraz Klaudia Głowacka również z klasy 2ag - są wiceprzewodniczącymi.

Po planie wyborczym, jaki przedstawiła nam nowa przewodnicząca, wszyscy spodziewają się, że ten roku będzie bardzo bogaty w wydarzenia oraz że zostanie wprowadzonych wiele ciekawych zmian. Na pewno każdy jest bardzo ciekawy, co dokładnie zamierza i planuje nasza nowa przewodnicząca. Dlatego specjalnie dla was przeprowadziliśmy wywiad z kierownikiem samorządu.

 

R: Dlaczego zdecydowałaś się zgłosić do samorządu szkolnego?

A.M: Zgłosiłam się do samorządu, ponieważ chciałam aktywnie brać udział w życiu szkoły i wpływać na jego rozwój.

R: Jak długo przygotowywałaś się do wyborów? Bardzo się denerwowałaś?

A.M: Kilka dni… Obmyślałam, jakie nowe pomysły mogłabym wprowadzić i oczywiście przygotowałam przemowę. Jednak nie było to dla mnie trudne wyzwanie, ponieważ jestem kreatywaną i pomysłową osobą. Jeśli chodzi o stres to myślę, że każdy denerwowałby się przed wystąpieniem, żeby dobrze wypaść, nie jąkać się i zachęcić do oddania głosu. Objęcie tego stanowiska to odpowiedzialna rola i ważna dla mnie, więc bardzo się stresowałam.

R: Jak czujesz się jako nowa przewodnicząca?

A.M: Rola przewodnieczącej to nie lada wyzwanie! Jednakże bardzo podoba mi się to, iż mogę urozmaicić życie naszej szkoły. Dzięki temu stanowisku będę mogła lepiej nauczyć się, jak współpracować z innymi. Chciałabym podziękować wszystkim, którzy oddali na mnie swój głos, że uwierzyli we mnie i zachęcili mnie tym do cięższej i wydajniejszej pracy.

R: Mogłabyś nam powiedzieć, jakie masz pomysły i jakie zmiany zamierzasz wprowadzić?

A.M: Mam wiele pomysłów, które zamierzam zrealizować. Lista ich jest bardzo długa i tak naprawdę na początku nie chcę zdradzać wszystkich. Jedne z nich to dni tematyczne .Może wytłumaczę o co chodzi.. Tak więc tym dniem byłby ostatni piątek każdego miesiąca. Uczniowie, którzy chcieliby uniknąć niespodzianek, takich jak niezapowiedziane kartkówki czy sprawdzenie pracy domowej, mogą przebrać się za ustalone wcześniej przez samorząd postacie. Np.  w dzień “dresa” - każdy przychodziłby w dresie albo w dzień postaci Disney’a przebierałby się za postać z bajki.

R: Zdradziłabyś nam, co planujesz w najbliższym czasie??

A.M: Zbliżają się walentynki, więc na pewno w najbliższym czasie odbędzie się międzyszkolna dyskoteka walentynkowa i oczywiście postaramy się, aby dzień walentynkowy został szczególnie zapamiętany przez wszystkich uczniów. Mogę zapewnić, że 14 lutego w naszej szkole nie zabraknie atrakcji.

Poza tym zamierzamy uruchomić radiowęzeł w szkole, co pozwoli nam na  lepszą komunikację z uczniami i lepszy przepływ informacji.

Oprócz tego zamierzamy kontynuować szkolny konkurs ŚTR.

Na pewno postaram się, aby w najbliższym czasie nie zabrakło atrakcji w naszej szkole.

R: Dziękuję  bardzo nowej przewodniczącej i życzę powodzenia w dalszej pracy.

A.M: Dziękuję.

 

Tak więc zapowiada się bardzo aktywny rok. Sądzę, że wszyscy uczniowie są pod wrażeniem i czekają na nowe wydarzenia.

Jeśli chodzi o samorząd, jego cały skład jest dosyć liczny i bardzo ambitny. Każdy ma przydzieloną rolę, którą pełni w samorządzie i bardzo się nią przejmuje.

Mamy nadzieję, że zapału, którego mają naprawdę dużo, starczy na cały rok.

 

Oto skład samorządu uczniowskiego:

1. Marta Kijo - sekretarz

2. Zosia Czeremużyńska - sekretarz

3. Kinga Gącikowska - sekcja dekoracyjna

4. Christian Maciaszek - obsługa sprzętu

5. Daniel Boniecki - obsługa sprzętu

6. Matylda Gajda - skarbnik

7. Sasza Hairulin  - sekcja organizacyjna

8. Urbańska Natalia - sekcja organizacyjna

9. Julia Brzezińska - sekcja organizacyjna

10. Natalia Zdanowicz - sekcja organizacyjna

11. Rozalia Chromińska - sekcja dekoracyjna

12. Marta Pakuła - sekcja dekoracyjna

13. Bartek Korytek - sekcja techniczna

14. Igor Herynowski - sekcja techniczna

15. Filip Szałapski - sekcja dekoracyjna

Opracowała Natalia Górecka

Konkurs plastyczny dla klas 0-3 szkoły podstawowej
Portret Króla Juliana  
 
W listopadzie 2014, z okazji Międzynarodowego Dnia Króla Juliana Samorząd Uczniowski pod opieką p.Malwiny Banasik i p.Krzysztofa Rabiego zorganizował konkurs plastyczny dla klas 0-3 szkoły podstawowej. Zadaniem uczestników było stworzenie portretu Króla Juliana z ulubionej bajki wielu uczniów "Pingwiny z Madagaskaru". Konkurs cieszył się sporym zainteresowaniem. Zostało złożonych wiele prac wykonanych różnymi technikami. Jury w osobach p.Malwiny Banasik i p. Krzysztofa Rabiegi w ocenie prac stawiało przede wszystkim na samodzielność wykonania. 
Po burzliwej naradzie werdykt był następujący:
1 miejsce- Maja Słychan 0c
2 miejsce- Łucja Januszko 0c
3 miejsce- Martyna Chmielewska 0a
3 miejsce- Amelia Jabłonkowska 0c
 
Jury przyznało również wyróżnienia:
Wiktoria Chwedoruk 2b
Gabrysia Cegłowska 0a
Julia Sołtysiak 3a
Maja Estkowska 3a
grupa 0b p. Katarzyny Balcerzak
Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!
Opiekun SU p.Malwina Banasik
 
Katarzynki / Andrzejki 2014
 
Katarzynki to polski zwyczaj świąteczny, żeński odpowiednik andrzejek. Prawowite męskie "święto" zostało zapomniane na rzecz spopularyzowanego na zachodzie święta panien – zwanego andrzejkami, kiedy to kobietom poszukującym partnera miały się spełniać pomyślne wróżby.
W związku z tym świętem Samorząd Uczniowski postanowił w tym roku uhonorować wszystkie Katarzyny. Ku wielkiemu zdziwieniu okazało się, że w naszej szkole jest tylko 6 Katarzyn, z czego tylko dwie to uczennice, zaś posotałe to nauczycielki. Z tej okazji wszystkie Katarzyny 25 listopada otrzymały upominki w postaci pierników "Katarzynek". 
Jednak żeby pozostałym uczniom nie było smutno, Samorząd Uczniowski zorganizował również Andrzejki. 28 listopada w szkole w trakcie przerw pojawiły się wróżki. Każdy chętny mógł za drobną opłatą poznać swoją przyszłość. Wieczorem zaś można było wyszaleć się na dyskotece andrzejkowej. 
Opiekun SU p. Malwina Banasik
 
Szlachetna Paczka
 
W związku z tym, że nasza szkoła po raz kolejny bierze udział w akcji Szlachetna Paczka, Samorząd Uczniowski przekazał wszystkie zebrane fundusze z dyskoteki andrzejkowej na tę akcję. Suma, którą przekazał SU to 153 zł. Pieniądze zostały przekazane p.Aleksandrze Gazeckiej ze świetlicy szkolnej, która koordynuje szkolną akcję. 
Opiekun SU p. Malwina Banasik

Menu

  • START
  • AKTUALNOŚCI
  • SZKOŁA
    • Władze Szkoły
    • Nauczyciele
    • Pedagog i psycholog
    • Terapeuta pedagogiczny
    • Samorząd Uczniowski gimnazjum, archiwum
    • Samorząd Uczniowski szkoły podstawowej
    • Klasa "0"
    • Historia Szkoły
    • Świetlica
    • Absolwenci
    • ZPiT "Przepióreczka"
    • Klub Turystyczny "TRAPER"
    • Szkolne koło "Caritas"
    • Stołówka
  • REKRUTACJA
  • RADA RODZICÓW
    • List przewodni
    • Prezydium Rady Rodziców
    • Komisja Rewizyjna
    • Sprawozdania
    • Ubezpieczenie
    • Kontakt
    • Konto bankowe
  • CERTYFIKATY
  • KONKURSY
  • DOKUMENTY
    • Zajęcia dodatkowe
    • Kalendarium
    • Szkoła
    • Podania
    • Wymagania edukacyjne
    • Inne
  • GALERIE ARCHIWUM
  • NOWE GALERIE
  • PLAN LEKCJI
  • DZIENNIK LEKCYJNY
  • ZAJĘCIA POZASZKOLNE
  • KONTAKT

Ogłoszenia szkolne

Powszechnym Spisie Roln
 Spis Rolny 2020
 
List Dyrektora Szkoły wraz z procedurami postępowania i zachowania uczniów w sytuacjach szkolnych
Szczegółowe procedury bezpieczeństwa obowiązujące uczniów i pracowników SP2 od 1.09.2020 r.
 
Ubezpieczenie dzieci i młodzieży
 
Koszt obiadów - październik
SP - 126 zł.
Zerówka - 189 zł.
 
Regulamin stołówki szkolnej
Karta zgłoszenia na obiady
Zgłoszenia należy przesyłać na e-mail: obiady@zs2-konstancin.edu.pl  

Zasady skutecznego mycia rąk

WSPARCIE KORONAWIRUS

Koronawirus - aktualne informacje i zalecenia

 Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli - 800 080 222

TELEFON ZAUFANIA 

Czat dla młodzieży

Czat dla dorosłych

Poradnik Rady Rodziców

PROGRAM RZĄDOWY "DOBRY START"

Uwaga!

PEDIKULOZA

Jak zapobiegać chorobie

Mazowiecki Informator dla Rodziców Dziecka z Niepełnosprawnością

Konkursy przedmiotowe

Adres Szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2
ul. Żeromskiego 15
05-510 Konstancin-Jeziorna

Tel. 22 754 03 39
Tel./Fax: 22 756 41 91
E-mail: sp2@zs2-konstancin.edu.pl

obiady@zs2-konstancin.edu.pl

WYKAZ NUMERÓW WEWNĘTRZNYCH

111 SEKRETARIAT

112 INTENDENT

(odwoływanie obiadów - najpóźniej do 8.30)

114 GŁ. KSIĘGOWA

117 PSYCHOLOG

118 PIELĘGNIARKA

121 PEDAGOG

122 REFERENT/ KIEROWNIK GOSPODARCZY

123 FAX

124 POK. NAUCZYCIELSKI

125 ŚWIETLICA

203 BIBLIOTEKA

 

Copyrights © SP Nr2 2011

Wykonanie: www.elkomtel.pl